Papetărie

Condiţii de reclamaţie

Procedura privind reclamaţia:


1. Identificarea problemei produsului:

  • Cipul cartuşului nefuncţional - imprimanta afişează incompatibilitatea sau nu poate să recunoască cartușul.
  • Probleme la imprimare – imprimanta imprimă necalitativ - linii, puncte, pete - la reclamatie este necesar sa adugati printul unde se poate vedea defectiunea imprimarii si nivelul tonerului sau numarul de pagini printate.
  • Deteriorare fizică – cartuş rupt, cerneală scursă, pulbere împrăștiată ( nu se se aplică în caz de nu manipularea incorectă a cartușului de imprimare - blocarea lui înimprimantei și altele situaţii asemânătoare).
  • Produs comandat gresit - este posibila schimbarea cu un alt produs în valoare egala sau mai mare.
  • Returnarea produselor în 14 zile - materiale consumabile si componente pentru imprimante este posibil sa fie returnate doar ca si produse intacte (nedesfacute) si nefolosite din cauza datei de expirare şi deprecierii prin deschiderea a produsului.

Toate aceste erori sunt supuse unei reclamaţii şi le putem rezolva fără problem prin schimbare cu produse noi. Reclamaţile trebuie să fie justificate şi verificate.

La schimbarea produselor este nevoie sa introduceti în formularul de reclamatii contul IBAN, unde va vom returna banii pentru produsele returnate. Produsele de schimb va vor fi trimise ca si o comanda noua în întregime.

2. Împachetarea şi trimiterea produsului reclamat pe adresa noastră

  • Este nevoie sa completati formularul re reclamatii AICI.
  • În pachet se va adauga printul, unde se poate vedea defectiunea tonerului si printul cu informatile despre nivelul tonerului sau numarul de printuri.
  • Coletul este nevoie sa-l marcati nu numarul reclamatiei, altfel reclamatia nu o sa fie rezolvata.
  • Produsul împachetat trimiteţi pe adresa: Urgent Cargus Depo - TonerDepot.ro - Soft-Tech, s.r.o., Strada Anghel I. Saligny 40, Oradea 410085, Romania.
  • Clientul trimite reclamaţia pe propria cheltuială.
  • Coletul nu trimiteţi cu ramburs, nu o să fie preluat.

3. Primirea şi rezolvarea reclamaţiei

 

  • Imediat după ce reclamaţia ajunge la noi vom începe proceasul de rezolvare.
  • Dacă se identifică problema cartuşului menţionată, cartuşul o să fie schimbat cu o bucată nouă şi trimis pe adresa clientului pe cheltuiala vânzătorului.
  • Reclamațiile sunt de obicei rezolvate în termen de 5 zile lucrătoare în funcție de disponibilitatea stocului produselor.

Condiţiile legale ale reclamaţiei

 

1. Se poate reclama doar produsul care a fost cumpărat de la vânzător şi este o proprietate a cumpărătorului.

2. În cazul în care dreptul de proprietate nu a fost încă transferat de vânzător către cumpărător, cumpărătorul, în conformitate cu legislația în vigoare, va aplica reclamaţia numai după plata integrală în temeiul articolului § 151 din Codul civil.

3. În cazul în care cumpărătorul este consumator (o persoană fizică care nu își desfășoară activitatea în scop de afacere), este prevăzută o garanție de 24 de luni pentru toate produsele oferite, cu excepția cazului în care lăngă produse nu este trecut altfel şi se procedează în conformitate cu Legea privind protecția consumatorilor și cu Codul civil. În cazul în care cumpărătorul nu este consumator, se procedează în conformitate cu prevederile Codului comercial, iar perioada de garanție este de 1 an. Perioada de garanție începe la data primirii produsului de la compania de transport sau direct de la vânzător dacă produsele sunt preluate personal de către cumpărător în ziua preluării.

4. Cumpărătorul este obligat să depună imediat cererea de reclamaţie după descoperirea defectului.

5. Răspunderea pentru defecte nu poate fi atribuită defectelor cauzate de următoarea utilizare:

  • defectul a fost cauzat de deteriorarea mecanică a produsului decâtre cumpărător
  • manipularea necorespunzătoare a produsului într-un mod diferit de cel indicat în instrucțiunile de utilizare
  • utilizarea produselor în condiții care nu corespund umidității lor, efectelor chimice și mecanice ale mediului natural al produselor
  • neglijarea îngrijirii și întreținerii produselor
  • deteriorarea mărfurilor prin supraîncărcare
  • utilizarea mărfurilor în contradicţie cu condițiile introduse în documentație, principii generale, standarde tehnice sau reglementări de siguranță sau orice altă încălcare a condițiilor de garanție.

6. Defectele rezultate din dezastrele naturale sunt, de asemenea, excluse din răspunderea pentru defecte.

7. Răspunderea pentru defecte, de asemenea, nu se extinde la uzura normală a produselor (sau a părților acestora) cauzate de utilizarea lor. Prin urmare, o durată de viață mai scurtă a produsului nu poate fi considerată un defect și nu poate fi reclamată.

8. Produsele reclamate trebuie trimise la adresa noastră, însă nu ramburs, sau prin livrarea personală la adresa de contact. Produsele trebuie să fie ambalate corespunzător, astfel încât să nu fie deteriorate în timpul transportului și recomandăm ca produsele să fie trimise prin scrisoare recomandată ori prin colet asigurat. Trebuie să atașați o copie a documentului de cumpărare (factură) al produselor și să atașați un formular de reclamaţie completat. Reclamaţile trebuie trimise numai în scris (prin poștă) sau personal (nu prin e- mail).

9. Vânzătorul confirmă primirea reclamaţiei și îi dă cumpărătorului o confirmare pentru revendicarea reclamaţiei în forma corespunzătoare. Data revendicării reclamaţiei se consideră data livrării acesteia către vânzător. Dacă nu este posibilă livrarea confirmării imediat, ea trebuie livrată fără întârzieri nejustificate, dar cel târziu odată cu rezolvarea reclamaţiei. Confirmarea rezolvării reclamaţiei va fi trimisă în scris.

10. Vânzătorul trebuie să stabilească imediat modul în care poate fi rezolvată reclamaţia, în cazuri complexe, în termen de 3 zile de la data revendicării reclamaţiei. În cazuri justificate, mai ales dacă este necesară o evaluare tehnică complexă a mărfurilor în termen de 30 de zile de la data depunerii reclamaţiei. După ce a stabilit modul în care va fi rezolvată reclamația, vânzătorul va rezolva imediat reclamația iar în cazuri justificate, reclamația poate fi rezolvată mai târziu. Cu toate acestea, rezolvarea reclamaţiei nu poate depăși 30 de zile de la data revendicării. După depăşirea termenului limită de 30 de zile pentru rezolvarea reclamațiilor, cumpărătorul are dreptul de a se retrage din contractul de cumpărare și îi va fi rambursată integral suma produselor sau are dreptul de a schimba produsul cu unul nou.

11. Drepturile cumpărătorului la aplicarea reclamaţiei:

  • la înlăturarea defectului cumpărătorul are dreptul, ca acesta să-i fie înlăturat gratuit, în mod corespunzător şi în timp util. Vânzătorul decide cum să remedieze defectul. Cumpărătorul poate solicita în loc de reparaţie înlocuirea elementului defect dacă prin aceasta nu solicită vânzătorului să suporte costuri, disproporționate în raport cu prețul produsului sau cu gravitatea defectului,
  • în cazul unui defect iremediabil care împiedică utilizarea corespunzâtoare a produsului în scopul dat, cumpărătorul are dreptul fie să schimbat produsul, fie să se retragă din contractul de cumpărare (rambursarea banilor), 
  • reclamaţia este considerată a fi rezolvată când se termină procedura de reclamație prin predarea produselor reclamate, schimbarea lor sau prin returnarea valori de cumpărare a produselor, o cerere scrisă de acceptare sau un refuz motivate.

12. Produsele nedeteriorate, respectiv integritatea ambalajului (conform instrucțiunilor de preluare a produselor) trebuie să fie verificate în timpul preluării produselor, deoarece produsele pot fi deteriorate în timpul transportului, recomandăm cumpărătorului să despacheteze produsele și să le inspecteze în prezența transportatorului. Prin  semnătură declaraţi curierului că ambalajul nu este deteriorate.


13. Aceste condiţii de reclamaţie sunt partea inseparabilă a condiţilor comerciale generale iar vânzătorul își rezervă dreptul de a le modifica în orice moment fără notificare prealabilă a cumpărătorului.